15/1/13

ΟΑΣΘ: «Θάψε τον πλησίον σου, μπορείς»*



Το ρεπερτόριο της γίνεται όλο και σκληρότερο όσο περνούν οι μήνες. Αυτή την περίοδο, η γυναικεία φωνή των αστικών λεωφορείων επιμένει: «να δέχεστε έλεγχο των εισιτηρίων σας από τον οδηγό, εφόσον σας ζητηθεί». Όταν την άκουσα για πρώτη φορά, ένιωσα ένοχη χωρίς να υπάρχει λόγος. Το εισιτήριο μου, τσαλακωμένο και επικυρωμένο, επέπλεε στον ακατάστατο σωρό της τσάντας μου.

Προς τι η ενοχή που τείνει να γίνει συνήθεια;

Λεωφορειακή γραμμή , αριθμός 28. Μεσημέρι, κάπου στα Μετέωρα και λίγο πριν το τέρμα του δρομολογίου. Ένας νεαρός μαθητής ανεβαίνει στο όχημα από τη μεσαία πόρτα του. Κάθεται στην πρώτη θέση που βρίσκει μπροστά του και ακουμπά τη σάκα του ανάμεσα στα γόνατα. Το λεωφορείο σταματά απότομα (κώδικας υποχρεώσεων και δεοντολογίας ΟΑΣΘ: «Οι οδηγοί υποχρεούνται να οδηγούν χωρίς επικίνδυνους ελιγμούς, να μην αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, ούτε να ξεκινούν ή να σταματούν απότομα»).

«Πήγες να κόψεις εισιτήριο και τελευταία στιγμή το μετάνιωσες; Κατέβα κάτω». Σιωπή. «Κατέβα κάτω». Ο μαθητής χαμογέλασε και κατέβηκε (κώδικας υποχρεώσεων και δεοντολογίας επιβατικού κοινού: «να συμπεριφέρεται με ευγένεια προς τα υπηρεσιακά όργανα του Οργανισμού»). Οι υπόλοιποι σαστίσαμε και αδρανήσαμε. Η πόρτα έκλεισε, το λεωφορείο ξεκίνησε. Το υποσυνείδητο του οδηγού είχε πια αλλοιωθεί από τη γυναικεία φωνή που του επαναλάμβανε να πατάξει την εισιτηριοδιαφυγή.

Ο οδηγός είχε πια αλλοτριωθεί.

Ας αναπαύεται η συνείδηση του στους απλήρωτους λογαριασμούς που 'χει στοιβαγμένους στο κομοδίνο του. 

Υ.Γ1: Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ντόνιας Κανιτσάκη για την λαθρεπιβίβαση στον ΟΑΣΘ (Αγγελιοφόρος, 18.09.2012): «Σε πρώτη φάση, το βάρος ρίχνεται σε ένα απλό και εύκολα εφαρμόσιμο μέτρο. Πρόκειται για την υποχρεωτική επιβίβαση μόνο από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων, ώστε ο οδηγός να ελέγχει αν ο επιβάτης ακυρώνει εισιτήριο ή αν διαθέτει κάρτα απεριορίστων διαδρομών. […]Όπως είναι επόμενο, ο έλεγχος εισιτηρίων από τους ειδικούς ελεγκτές του ΟΑΣΘ θα μειωθεί σημαντικά στις 35 λεωφορειακές γραμμές, αφού το ρόλο αυτό θα παίζει ουσιαστικά ο οδηγός. Έτσι, η δύναμη των περίπου 80 ελεγκτών του Οργανισμού θα διατεθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στις υπόλοιπες γραμμές, στις οποίες και θα υπάρξει εντατικοποίηση ελέγχων». 

Τα λεωφορεία της γραμμής 28 επιτρέπουν την επιβίβαση από όλες τις εισόδους. Επομένως, μήπως αρμόδιος για τον έλεγχο των εισιτηρίων είναι ο ελεγκτής, και όχι ο οδηγός;

Υ.Γ2: Ιδιωτικός και ταυτόχρονα επιδοτούμενος από το κράτος είναι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Ξεκινώντας από αυτό το link, μπορεί κανείς να εντοπίσει και άλλα δημοσιεύματα στο διαδίκτυο που αφορούν τα θολά νερά του ΟΑΣΘ. 

*Φράση αλιευμένη από το «Παιχνίδι της Σφαγής» του Ε. Ιονέσκο

0 σκέψεις:

Δημοσίευση σχολίου

 
;